Great Barrier Reef! zeeschildpad! skydive! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Annemie Jansen - WaarBenJij.nu Great Barrier Reef! zeeschildpad! skydive! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Annemie Jansen - WaarBenJij.nu

Great Barrier Reef! zeeschildpad! skydive!

Door: Supermie

Blijf op de hoogte en volg Annemie

20 Juli 2009 | Australië, Cairns

Beste Belgische saaie pieten,
Amai amai het leven wordt altij maar beter hier. Ondertussen ben ik weer terug in warmere oorden (jaja domme Belgjes, zelfs de Australische winter is warmer dan de Belgische zomer), meer bepaald aan de oostkust naast het Great Barrier Reef! Het is ook nog wel een verhaal hoe ik hier geraakt ben, dus laten we daar mee beginnen.
Ik reis nu al een 2tal weken samen met Lorna, een Engels meisje. Zij is al 14 maanden in Australie, heeft 3.5 maanden op een cattle station (hoe vertaal ik da int nederlands? veestation?) gewerkt en is even geschift als ik. Ik heb die in Alice Springs op mijn tour leren kennen en die haar volgende stop was ook Cairns dus da was dan geregeld. Om van Alice Springs naar Cairns te geraken moet er een 2500 km overbrugd worden, waarvan ongeveer 2000 km door de woestijn. Ik en Lorna kregen een lift van ne Duitser in het hostel dieje daar een papierke had opgehangen da er mensen mochten meerijden tot in Townsville (een 400km van Cairns, van hieruit zouden we dan de bus nemen). Jorg de Duitser heeft een auto mee veel te veel rommel in en de enige reden waarom hij in Australie is, is om te gaan rotsklimmen. Ik vond da een beke raar want het is toch vrij ver om enkel te komen rotsklimmen en vooral omda hij zei da den Ardeche in Frankrijk veel beter is dan Oz. Jorg de Duitser was vol met haar en baard en snor en veel te veel als ge het mij vraagt. Blijkbaar bestaat er ook een wet da rotsklimmers ni mogen douchen want dieje kerel stonk uren in de wind. Het was dan ook kiezen tussen vanvoor in den auto zitten naast de stank of vanachter een beke op de rommel te liggen. Gelukkig hebben Lorna en ik een beke afgewisseld.
Jorg heeft ons dan toch veilig en goedkoop door de woestijn tot in Townsville gebracht. In de loop van die rit door de woestijn kwamen we ook door een mini dorpke (2 huizen, een naftstation, ne winkel en 500 mijnen) da noemt Mount Isa. We zijn daar ff gestopt om wa supplies op te slaan en ik kon het toch ni laten om daar aan ne locale kerel te vragen waarvan de naam 'Mount Isa' wel ni komt. Nu vertelde dieje kerel mij da datte genoemd was naar een zekere Isabelle Cluyse uit Londerzeel die daar ooit iets marginaal gedaan heeft. Dieje kerel mompelde nog iets van 'secret' en kon mij geen details geven maar hij wist nog wel te vertellen da er ook een trucker EN een mijnwerker in het hele gebeuren betrokken waren. Die Isabelle uit Londerzeel heeft daar wel ne stevige indruk nagelaten als ge't mij vraagt...
In Townsville zijn in en Lorna dan toch een avondje uitgeweest (om terug te vieren da we weer in warmere oorden waren), hebben we een paar Amerikanen ne verkeerde gsm nummer gegeven en de dag erna hebben we dan de bus gepakt naar Cairns. In Cairns heb ik het weer getroffen. Ze hebben daar ook een hostel van dezelfde eigenaren als die waar ik gewerkt heb in Sydney en in Melbourne, dus ik dacht da ik da toch een beke moest uitspelen. Komt erop neer da ik uiteindelijk 3 nachten gratis heb gekregen! Da wil zeggen da ik maar 120 dollar betaald heb voor 9 nachten, en ontbijt en avondeten zit daar bij in. (Kijk ne keer, 14 dollar per nacht of 8 euro voor half pension, Pedro kan der nog wa van leren eh ma). In Cairns heb ik mij dan weer een beke laten gaan en stevig wa geld uitgegeven om een 'East Coast Package' te boeken (ne hele hoop activiteiten mee open datum die ge langs de hele oostkust kunt gebruiken). Natuurlijk heb ik daarbij mijn economiekunsten bovengehaald en een aantal reisbureaus tegen elkaar uitgespeeld zodat ik weer den beste deal gedaan heb. Mijn East Coast Package begon dan mee een aantal dagtrips in Cairns. Zo ben ik twee dagen gaan snorkelen op het Great Barrier Reef, en ik heb daar een stukske samen gezwommen mee ne zeeschildpad! Ne andere snorkelaar heeft dan een paar fotos genomen van de zeeschildpad mee mij op de achtergrond en da was wel supercool! De fotos kunt ge al zien op mijn msn space (annemiejansen.spaces.live.com) en ook weldra op Facebook. Ik ben nu bijna up to date mee mijn fotos op Facebook dus stevig fotos kijken zou ik zeggen!
Ne andere dagtrip was ne dagtrip naar de Atherton tablelands (plateaubergen of hoe vertaalt ge da int nederlands). Da zijn wa bergen hier rond Cairns en ze hebben daar een aantal sjieke watervallen en ook veel diertjes om te zien. Zo heb ik een platypus (vogelbekdier) van keidichtbij gezien, zoetwaterschildpadden en ook een boomkangoeroe! Onze gids zei da datte echt wel heel speciaal was want er zijn nog maar 2000 boomkangoeroes in heel Australie en van de 5 jaar da hij dieje job doet had hij er nog maar 2 keer ene gezien. Nog een andere dagtrip was naar Cape Tribulation. Iedereen doet daarover da het extreem schoon is enzo dus mijn verwachtingen waren vrij hoog. Uiteindelijk was het allemaal wel sjiek maar als ge al in de Amazonejungle zijt geweest dan is wa regenwoud mee veel toeristen die daarin rondlopen ni meer zo speciaal.
Dan moet ik nu zeggen dat ik vorige donderdag iets gedaan heb da ik al keilang wou doen maar da ons bomma ni zo graag heeft: een skydive! Voor degenen die ni weten wa een skydive is, ge springt vanop 4 km hoogte uit een vliegtuig, valt 60 sec in vrije val naar beneden en op 1km hoogte gaat de parachute open en kunt ge nog een beke van het uitzicht genieten. Geloof mij of ni, het is echt helemaal ni zo erg als ge zou verwachten. Ik vond een examen wiskunde van de Goossens zowa 100 keer angstaanjagender dan uit een vliegtuig springen. De eerste 10 sec was ik een beke de kluts kwijt (het was meer van 'waar ben ik nu in hemelsnaam mee bezig, ik val hier uit een vliegtuig!). Maar daarna was ik al een beke gewoon da mijn kaken tot achter mijn ogen hingen en dan kon ik een paar keer schoon lachen en coole bewegingskes doen naar de camera enzo. Voor da ik het wist was dieje minuut vallen voorbij, ging de parachute open en kon ik nog een 5tal minuten genieten van uitzicht over het Great Barrier Reef. Ik heb daar nu ook ne geweldig hilarische DVD van gekregen die ge spijtig genoeg pas te zien gaat krijgen als ik terug thuis ben. De fotos staan al wel op mijn msn space en binnenkort ook op Facebook. Mijn huid is daar wel een stuk elastisch dan ze in werkelijkheid is hehe. Ik kan dus iedereen aanraden om ook es zo een fantastische ervaring op te doen en ik kan u verzekeren da dit zeker ni de laatste keer in mijn leven was da ik uit een vliegtuig ben gesprongen! Best wel ni tegen de bomma zeggen denk ik.

Op dit moment ben ik in Gordonvale, een klein stadje ten zuiden van Cairns, waar ik verblijf bij een Belgisch koppel en hun dochter Louka (Jaja Alex, ik ben er eindelijk geraakt en superontvangen!). Ik blijf hier nog tot dinsdagavond (der is hier nog ne berg voor hun huis dieje vraagt beklommen te worden) en dan vertrek ik woensdagmorgen met de hop on-hop off bus naar Mission Beach. Daarna gaat het enkel nog naar beneden op de oostkust en op 11 augustus moet ik dan in Brisbane zijn om naar Fiji te vliegen! Ondertussen heb ik nog veel dingen te doen, zeilen op de Whitsunday Islands, zeekayakken mee dolfijnen en zeeschildpadden, een driedaagse jeepsafari op Fraser Island en zo kan ik nog ff doorgaan.
Ge hoort het, mijn geluk kan ni op en ik kan hier nog ff blijven doorgaan in dees fantastisch land!!! (Blijfde gelle maar schoon in de file staan op den Brusselse Ring hehe)

Ge hoort vlug terug van mij want ik doe zoveel de volgende weken da daarover natuurlijk verteld ga moeten worden!

Groetjes,
Ozziemie

  • 21 Juli 2009 - 10:58

    Alex Devogel:

    Hallo Supermie !!
    Wij zijn blij te lezen dat je bij Koen en Greetje geweest zijt !!!
    Morgen gaan we hen eens bellen en dan kunnen ze vertellen hoe het was.
    Jij hebt wel een echt geweldige reis gehad dat hebben we kunnen volgen in uw mails !!
    Amuseer je verder nog !!!! Groetjes, Alex en Rien Devogel-Kerselaers uit Turnhout - Belgie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemie

Actief sinds 01 Juli 2006
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 25527

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2008 - 14 September 2009

Working Holiday in Australie

Landen bezocht: