Mission Beach, Magnetic Island, the Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Annemie Jansen - WaarBenJij.nu Mission Beach, Magnetic Island, the Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Annemie Jansen - WaarBenJij.nu

Mission Beach, Magnetic Island, the Whitsundays

Door: Supermie

Blijf op de hoogte en volg Annemie

30 Juli 2009 | Australië, Airlie Beach

Liefste vriendjes,

Der wordt dezer dagen zoveel gedaan hier, da er ook stevig geschreven moet worden naar het thuisfront natuurlijk. De laatste keer da ik geschreven had was ik in Gordonvale. Ik heb daar dan nog een poging gedaan om 'The Pyramid' te beklimmen, ne berg voor de deur van de familie De Vogel daar, van een 900m hoog. Da was toch wel ne stevige klim en ik heb daar wel een beke conditie gekweekt denk ik. Het uitzicht was natuurlijk fantastisch en ge kon helemaal tot in Cairns kijken wa da de hele klim wel zeker waard gemaakt heeft.
De dag erna heb ik de bus genomen naar Mission Beach, een 200km ten zuiden van Cairns en in het midden van de jungle. Daar heb ik echt iets extreem grellig meegemaakt da nu een geweldig verhaal vormt: Annemie ontmoet een cassowarry!! Ze hebben daar in Mission Beach een junglewandeling die ge kunt doen. Da is een 8.7km lang en is een nauw pad door het midden van de jungle daar. Ge moet ook weten da in Mission Beach de gevaarlijkste vogels ter wereld leven: de cassowarries. De cassowarry is een vogel die normaal gezien een beke kleiner is dan ne struisvogel (1.30m ofzo), heeft ne blauwe kop en ne grote kam daarop. Ze zijn gevaarlijk omda ze aggressief kunnen worden als ze kleinmannen hebben en naart schijnt kunnen ze mee hun klauwen ne mens in twee snijden omda die zo scherp zijn. Die zitten dus in dieje jungle waardoor ik die wandeling wou doen en ik had dan in mijn jeugdherberg maar gevraagd of da wel verantwoord was om daar een beke op mijn eigen te gaan rondwandelen. Ze zeiden da cassowarries mee uitsterven bedreigd zijn dus da de kans heel klein is da ge der ene ziet en normaal gezien (behalve als ze kleinmannen hebben) zijn het heel bange beesten en lopen ze al weg nog voor ge ze gezien hebt. Moeste der toch ene tegen komen dan moete achter ne boom gaan staan tot het beest terug weg is. Ikke dus stevig wandelen door dieje jungle daar en het was allemaal supersjiek tot ik na 5km iets verderop op mijn pad zie bewegen. Ik ga nog wa dichter en jaja, daar staat papa cassowarry van zeker 2m groot een beke zijn pad te bewaken. Ik doe wa mij gezegd is en ik ga achter een boom staan en wacht tot da beest hopelijk weg gaat. Da beest komt alleen maar dichter en dichter en ik kies al vlug ne boom een beke verder naar achteren en daarna nog verder naar achteren maar da beest blijft komen en komen. Ge moet denken da datte wel zeker 3 koppen groter was dan mij en duidelijk ni bang was maar op zoek was naar een goei avondeten. Ik ben dan omgedraaid, heb het op een lopen gezet en heb die 5km in minder dan een half uur terug afgelegd! Onderweg ben ik begonnen mee wa cantusliedjes te zingen om de andere vogels op afstand te houden want ik was der ni gerust in. Mijne hartslag ging op dieje moment stevig boven de 200 denk ik maar nu gezien zou het wel extreem grappig geweest zijn moest het allemaal gefilmd zijn ofzo (stel u voor: ik cross door de jungle al springend over takken en kruipend onder lianen, achterna gezeten door ne razende vogel terwijl ik iets probeer te zingen da op de purperen heide moet lijken. Ma bon, ik was blij da ik uit die wildernes was en ik heb nu wel een leuk verhaal om te vertellen :-)

Na Mission Beach wou ik toch naar iets mee wa zachtaardigere diertjes en heb ik de bus en daarna de ferry genomen naar Magnetic Island. Da was daar ook allemaal weer schoon en der leven daar ook ongeveer 2000 koalas int wild op da eiland. Daar heb ik dan ook goe wa bushwalks gedaan en nog wa gefeest mee ne hoop Duitsers die dachten da ze konden drinken maar het was allemaal weer geweldig plezant. Voor ik het wist waren mijn 2 dagen om en zat ik al op de ferry en de bus richting Airlie Beach!

Op dit moment ben ik nog altij in
Airlie Beach, aant wachten tot mijn nachtbus naar het volgende dorpke vertrekt. De voorbije 3 dagen ben ik hier gaan zeilen naar de Whitsunday Islands. Da was op ne boot mee nog 20 andere backpackers want ik wou ni mee 100 man op ne boot zitten maar ook ni mee maar 6 man ofzo want dan wordt het saai. We hebben dan 3 dagen gezeild, gesnorkeld, grappige fotos gemaakt, stranden bezocht en vissen gekeken. En ik heb weer een zwemtochtje over het Great Barrier Reef gemaakt samen met een zeeschildpad! Oh het zijn toch zo n fantastische beesten! Ook de rest van de backpacker groep kwam allemaal heel goe overeen mee als gevolg da we gisteren als we terug op het vasteland waren ne keer stevig mee zn allen zijn uitgeweest. Ik ken natuurlijk nooit geen maat mee als gevolg da het nu al tegen den avond is, mijne kop nog altij zeer doet en mijn maag nog altij geen 100 procent in orde is. Perfect dus om een nacht in een bus door te brengen!

Ik moet hier stoppen want het internet cafe gaat dicht en ik moet mijn valies gaan halen en Neighbours gaan kijken!

Gelle hoort nog van mij voor ik op 11 augustus naar Fiji vertrek! Eerst moet er nog naar Fraser Island, Bundaberg en Noosa gegaan worden!

Supergroet,

Schildpadmie

  • 30 Juli 2009 - 10:01

    Jelle:

    Ik kan me het cassowaris verhaal levendig voorstellen :). Ik kom trouwens tot den 25e (dan begin ik te werken) nog mee feesten in Leuven!

  • 30 Juli 2009 - 10:50

    Ellen:

    HEy,

    ik ben kei jaloers op de cassawaries! Toen wij in Mission Beach waren, waren die beesten natuurlijk nergens te bespeuren. Gelukkig nog een paar in Hartley's crocodile adventures tegengekomen :) Amuseer je nog ginder! xx

  • 30 Juli 2009 - 13:51

    Isabelle:

    Annemie, ge hebt er toch nog foto van getrokken?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemie

Actief sinds 01 Juli 2006
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 25523

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2008 - 14 September 2009

Working Holiday in Australie

Landen bezocht: